Novinky Office 365 – Júl, August 2020

Po dvoch prázdninových mesiacoch sme si pripravili množstvo noviniek, ktoré zavítali do Office 365. Aktualizácie sa tentokrát dočkali najmä Microsoft Teams, Outlook či Sharepoint. Nezvyčajnou, ale zaujímavou premenou si prešla aj hlavná stránka portálu Office.com, ktorá teraz pôsobí modernejšie a najmä prehľadnejšie. Okrem toho nám Microsoft predstavil aj novú aplikáciu Microsoft Lists, o ktorej sa viac dozviete v článku.

Portál Office.com

#1 Nové prostredie portálu

Celé prostredie hlavného portálu Office.com sa zmodernizovalo a preskupilo. Horná horizontálna lišta, ktorá ponúka rýchly prístup k Microsoft Office aplikáciam, sa teraz zmenila do vertikálnej polohy. Zároveň sa celý panel presunul do pravej strany webstránky.

Táto aktualizácia je len vizuálna a teda nijako neovplyvní funkčnosť Office.com alebo desktopovej aplikácie Office.

 

#2 Pripravte sa na koniec Skype for Business Online už teraz

Aplikácia Microsoft Teams sa stala hlavným komunikačným nástrojom. Z tohto dôvodu sa blíži koniec aplikácie Skype for Business Online. Nakoľko Skype for Business Online využíva stále mnoho organizácii a škôl, spoločnosť Microsoft sa rozhodla vydať toto upozornenie v ročnom predstihu.

Služba ukončí svoje fungovanie 31. júla 2021. Ak vaša organizácia alebo škola využíva Skype for Business Online, na nasledujúcej stránke spoločnosti Microsoft sa dočítate o možnostiach bezplatnej inovácie na Microsoft Teams.

 

Microsoft Teams

#1 Nová možnosť zobrazenia schôdze

Najnovšia aktualizácia priniesla do aplikácie Microsoft Teams nové možnosti zobrazenie schôdzok. Tie je po novom možné zobraziť v samostatnom, externom okne. Okrem toho sa po zapnutí tejto novinky automaticky presunie celý ovládací panel zo spodnej časti do prehľadnejšie hornej časti okna.

Novinku je možné nastaviť skutočne jednoducho:

1. Kliknite na váš avatar

2. Kliknite na možnosť Nastavenia

3. Vo všeobecných nastaveniach nájdite možnosť „Zapnúť nové možnosti schôdze“

4. Vyberte túto možnosť a reštartujte aplikáciu Microsoft Teams

Hotovo! Teraz si môžete vyskúšať nové možnosti zobrazenia schôdzok.

 

#2 Zjednodušené nastavenie upozornení

Novinkou v desktopovej a webovej aplikácii Microsoft Teams sú aj prepracované nastavenia upozornení. Tie sú teraz oveľa prehľadnejšie a používateľ si tak dokáže už behom chvíľky nastaviť všetko potrebné.

Pôvodné nastavenia

 

Nové nastavenia

Viac sa o nastavení oznámení dočítate v článku „Spravovanie oznámení v aplikácii Teams”, ktorý je umiestnený na stránke support.microsoft.com.

 

#3 Nové ovládacie prvky schôdze na mobilných zariadeniach

Spoločnosť Microsoft sa rozhodla zmeniť a celkovo prerobiť ovládacie prvky schôdze na mobilných zariadeniach. Tie sú po novom umiestnené tak, aby mohli byť stále viditeľné a ovládacie prvky boli tak ľahšie prístupné.

Nové umiestnenie prvkov na telefónoch, zdroj: Floating call controls in teams meetings

Položenie hovoru, stlmenie mikrofónu či zapnutie a vypnutie kamery sú teraz oveľa ľahšie dostupné.

Nové umiestnenie prvkov na tabletoch, zdroj: Floating call controls in teams meetings

Viac sa o mobilnej aplikácii Microsoft Teams dozviete v článku „Nastavenie mobilných aplikácií Teams”, ktorý je umiestnený na stránke support.microsoft.com

 

Microsoft SharePoint

#1 Stiahnite si dáta o používaní vo forme Excel dokumentu

Majitelia SharePoint stránok majú teraz možnosť stiahnuť si prehľadný Excel dokument o využívaní ich stránky za posledných 90 dní. Vyexportované dáta tak môžete mať uchované vo vašom počítači alebo s nimi ďalej pracovať v programe Excel.

Prehľad dát za posledných 90 dní si stiahnete jednoduchým kliknutím na novú ikonku sťahovania.

Viac sa o SharePoint stránkach dočítate v oficiálnom článku „Stránka s obsahom lokality SharePoint.

#2 Webová aplikácia Microsoft Lists

Spoločnosť Microsoft predstavila novú aplikáciu Microsoft Lists. Táto webová aplikácia umožňuje sledovať prácu, prenášať informácie a vizualizovať údaje spolu s tímom na jednom mieste.

Čo všetko dokážu Lists?

  • Môžete využiť širokú škálu predpripravených šablón, skonvertovať si existujúci excelový súbor alebo začať úplne naprázdno
  • Môžete vizualizovať údaje a pracovať s nimi rôznymi spôsobmi
  • Môžete vytvárať rôzne pravidlá na automatizáciu procesov na základe údajov zoznamu

K webovému rozhraniu sa dostanete cez portál Office.com. Po privítaní vám stránka aplikácie Lists ponúkne vytvorenie prvého zoznamu.

Keď si úspešne vytvoríte váš prvý zoznam, môžete začať pridávať jednotlivé úlohy.

Viac sa o tejto novinke dočítate v článku „Predstavujeme Microsoft Lists“ [pôvodný článok je v anglickom jazyku], ktorý napísal Seth Patton zo spoločnosti Microsoft.

 

#3 Priemerný čas používateľa strávený na vašej Sharepoint stránke

Jednou z noviniek posledných mesiacov je aj možnosť zobraziť priemerný čas strávený na Sharepoint stránke v rozmedzí 7 až 30 dní. Priemerný čas sa vypočíta porovnaním celkového času stráveného na stránke s počtom jedinečných návštevníkov v danom časovom rozmedzí.

Ako na to:

1. Kliknite na nastavenia stránky

2. Následne kliknite na „Používanie lokality

Ďalšie možnosti a informácie nájdete v článku spoločnosti Microsoft „View usage data for your SharePoint site“ [pôvodný článok je v anglickom jazyku], ktorý je umiestnený na stránke support.microsoft.com.

 

#4 Zoznamy a knižnice SharePointu – vylepšené stĺpce obrázkov

Ďalšou z noviniek aplikácie SharePoint je pridanie nového typu stĺpca „Obrázok“ do zoznamov a knižníc. Pomocou tohto stĺpca budú môcť používatelia pridať jeden súbor s obrázkom zo svojho počítača do položky v zozname alebo knižnici. Ak používatelia prehliadajú zoznam na mobilnom zariadení, budú môcť nahrať obrázok z mobilného zariadenia jednoduchým vybratím z galérie alebo odfotografovaním pomocou fotoaparátu. Novinka sa vám zobrazí pri pridávaní nových stĺpcov.

Ďalšie možnosti a informácie nájdete v článku spoločnosti Microsoft „List and library column types and options“ [pôvodný článok je v anglickom jazyku], ktorý je umiestnený na stránke support.microsoft.com.

 

Outlook

#1 Anketa pridaná do Outlooku

Ak využívate v aplikácii Outlooku anketu, už si nemusíte sťahovať doplnok Rýchla anketa z obchodu a manuálne ho nainštalovať do programu Outlook. Doplnok Anketa je teraz predinštalovaný automaticky a môžete ho tak okamžite využívať.
Pokiaľ už doplnok Rýchla anketa využívate, bude nutné, aby ste ho odinštalovali a mohli tak využívať už predinštalovaný novú funkciu.  Novinka sa dá využiť na Outlook pre web alebo pre Windows.

Funkciu nájdete naozaj ľahko:

  • Pre webovú aplikáciu Outlook: Prístup k vloženiu ankety nájdete pod troma bodkami „“ -> Anketa

  • Pre desktopovú verziu aplikácie Outlook: Prístup k vloženiu ankety nájdete cez „Vložiť kartu“ -> Anketa

 

Záver

Veríme, že vás tieto novinky zo sveta Office 365 zaujali a už čoskoro ich využijete pri zjednodušení vašej každodennej práce.

Ktorá novinka sa vám zapáčila najviac? Napíšte nám do komentára pod článkom!

Zdieľať článok:

Článok publikoval:

a

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.
Povinné polia sú vyznačené hviezdičkou *