OneDrive vs. OneDrive for Business

Na prvý pohľad to môže vyzerať jednoducho, jedna verzia je osobná, druhá pracovná. Obe verzie ponúkajú službu bezpečného ukladania dát s prístupom k nim z každého moderného zariadenia. Taktiež obsahujú funkcie, ktoré umožňujú vytvárať online dokumenty na spoluprácu viacerých ľudí na jednom dokumente v reálnom čase, už nie je nutné posielať dokumenty cez emaily alebo nosiť ich so sebou na USB  kľúči alebo na externom disku.

OneDrive

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt onedrive

Služba OneDrive – osobná je dostupná s každým Microsoft účtom (e-maily typu Outlook alebo Hotmail a podobne). O tom, čo je Microsoft účet a ako si ho zriadiť sme vám predstavili už v našom predchádzajúcom článku: Čo je Microsoft účet.

OneDrive môžete mať synchronizovaný priamo v operačnom systéme alebo ho môžete využívať cez internetový prehliadač. Jeho základná kapacita je 5 GB, zväčšenie kapacity je si potrebné zaplatiť.

Vo OneDrive si môžete zorganizovať svoje súbory do priečinkov a mať k nim prístup kedykoľvek a kdekoľvek chcete.

Ako sa k nemu dostať?

1. priamo z počítača cez prieskumník

2. cez stranku OneDrive: https://onedrive.live.com

OneDrive for Business

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt onedrive for business

Na základe názvu väčšina z nás si predstaví OneDrive s doplnkovými funkciami pre Business. To ale OneDrive for Business nie je.

Služba OneDrive for Business úložisko, ktoré vám poskytuje vaša spoločnosť na ukladanie a organizáciu vašich pracovných dát a dokumentov. OneDrive for Business je rovnaké úložisko ako OneDrive ale určený pre firmy, a práve preto má aj tomu prispôsobenú kapacitu (1TB-5TB) a samozrejme zabezpečenie až na úrovni bankových systémov.

V čom je teda rozdiel?

Rozdiely medzi službou OneDrive a OneDrive for Business¹:

  • OneDrive je osobný online ukladací priestor, ktorý získate s kontom spoločnosti Microsoft alebo so službou Outlook.com. OneDrive môžete používať na ukladanie dokumentov, fotografií a iných súborov v cloude, na ich zdieľanie s priateľmi, ako aj na spoluprácu na obsahu. Máte možnosť rozhodnúť sa, akým spôsobom budete službu používať.
  • OneDrive for Business je online ukladací priestor určený na pracovné účely. Vašu službu OneDrive for Business spravuje vaša organizácia. Umožňuje vám zdieľať pracovné dokumenty a spolupracovať na nich s kolegami. Správcovia kolekcií lokalít v organizácii určujú, aké možnosti budú v knižnici k dispozícii.

Aj keď svoj osobný OneDrive nemôžete pripojiť k pracovnému kontu služieb Office 365, môžete medzi nimi súbory kopírovať alebo presúvať.

Viac informácií a školiacich videí nájdete v Centre školení pre Office 365.

Tabuľka porovnania funkcií

Tabuľka porovnania funkcií

¹ Údaje boli použité zo stránky support.microsoft.com

Zdieľať článok:

    Článok publikoval:

    ,

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.
    Povinné polia sú vyznačené hviezdičkou *