Študenti sa naučia:
Plánovať si projekt, rozdeliť úlohy, kooperovať v skupine
Počítať obsah zložitejšieho útvaru, rozdelenie útvaru na menšie štvorce, obdĺžniky a trojuholníky, spracovať úlohu v prezentácií Sway, odoslať úlohu cez školské mailové adresy v Office 365
Popis :
Matematika ZŠ, ISCED 2, výpočet obsahov rovinných útvarov, rozdelenie zložitejších obrazcov na menšie plochy.
Prepojiť teóriu s praxou, riešiť úlohu z praxe, urobiť si jednoduchý náčrt, rovesnícke učenie, delenie úloh v skupine, rozvoj kreativity.
Odkaz na Sway:
V prvej časti projektu prekvapil žiak Adam, ktorý obsah záhrady nepočítal, ale zistil zo slovenského portálu pozemkov : www.katasterportal.sk.
Projekt pokračoval 2.časťou : žiaci mali pomocou počítačovej hry Minecraft vytvoriť svoju vysnívanú školskú záhradu. Opäť pracovali v teamoch, niektorí ako Adam a Mery radšej sami. V prostredí Minecraft naprojektovali svoje záhrady, jednotlivé časti potom pomocou aplikácie –fotoaparát priamo v hre odfotili. Zo svojich návrhov spracovali sway prezentácie, kde aj dali svoj popis ,čo tam dávajú, niektorí aj prečo – že chcú miesto na oddych, alebo študovňu, čajovňu na štúdium kníh pri čaji, ihrisko a vonkajšie fitness na rozvoj športu a podporu zdravia. Najkreatívnejšia bola práca Mery. Navrhla školskú záhradu plnú kvetov. Umiestnila do nej pieskovisko, ihrisko mini farmu so zvieratkami / kôň, somárik, ovečky –na výuku biológie. Pre žiakov bazén, knižnicu a čajovňu, galériu žiackych prác, letnú vonkajšiu triedu s krbom a sedením pre žiakov. Ku každému návrhu napísala spôsob využitia. Všetci žiaci prekvapili svojou fantáziou a tvorivosťou.