Pre administrátorov
Ak ste správcom siete, prípadne domény, určite ste sa už stretli s tým že užívatelia zabudli svoje prístupové údaje. Denne vám môže prísť niekoľko požiadaviek na obnovenie, resetovanie hesla. Pre uľahčenie si práce máte možnosť ponúknuť užívateľom samostatné obnovenie hesla. Budú ku tomu potrebovať jednu z nasledujúcich vecí:
- Emailovú adresu (alternatívna emailová adresa, slúžiaca na obnovenie hesla)
- Telefónne číslo
- VoIP telefón
- Bezpečnostnú otázku
Začneme zo spustením správcovského rozhrania v Office 365. Pokračujeme na ponuku Centrá spravovania a následne vyberieme prvok Azure AD.
Presunieme sa na pole Azure Active Directory. Pokračujeme otvorením karty Password reset.
Na tejto karte máme možnosť spravovať nastavenie samostatného obnovenia hesla. Začneme na karte Properties (vlastnosti). Zvolíme možnosť All pre zapnutie samostatného obnovenia hesla pre všetkých používateľov. Potvrdíme tlačidlom Save. Prejdeme na ďalšiu kartu Authentication methods (metódy overovania).
Táto karta slúži na zvolenie overovacích metód, ktorými užívateľ bude môcť obnoviť svoje heslo. Zvolíme metódy Email a Mobile phone. Obnovenie hesla bude prebiehať pomocou alternatívneho emailu alebo telefónneho čísla. Number of methods necháme nastavené na 1. Znamená to, že užívateľovi bude stačiť aktivovať iba jednu z daných metód. Tlačidlom Save potvrdíme náš výber a pokračujeme na karte Registration (registrácia).
Karta Registration slúži na zadanie hodnoty rozpätia obdobia, v ktorom bude treba overovacie metódy znova nastaviť. Do poľa zadáme hodnotu 0. V takomto prípade nebude potrebné overovacie metódy znova nastaviť. Vo výbere, Require users to register when signing in?, zvolíme Yes. Užívatelia, ktorí zatiaľ nemajú nastavenú overovaciu metódu, budú povinní si ju nastaviť. Výber potvrdíme tlačidlom Save.
Notifications (oznámenia) slúžia na oznámenie obnovenia hesla. Ak si používateľ obnoví heslo dostaneme upozornenie na emailovú adresu. V prvom riadku zvolíme možnosť Yes. Užívatelia budú oboznámení emailom o ich obnovení hesla. V druhom riadku zvolíme možnosť No. Všetci administrátori nedostanú oznam ak si niektorý z administrátorov obnoví heslo. Potvrdíme tlačidlom Save.
Posledná karta Customization slúži na prispôsobenie helpdesku pre užívateľa. Ak by si užívateľ stále nevedel dať rady s obnovením hesla, môže si pomôcť odkazom v helpdesku. Môžeme tu nastaviť URL adresu na externú webovú stránku alebo emailovú adresu. Zvolíme možnosť Yes a do prázdneho poľa môžeme pridať email napríklad správcu siete. Potvrdíme tlačidlom Save.
Práve sme dokončili časť kedy administrátor nastavuje možnosti samostatného obnovenia hesla v Azure. Ďalej sa pozrieme akými krokmi prejde používateľ pre správne nastavenie svojich overovacích metód.
Pre používateľov
Po prihlásení sa do účtu, obdrží nasledujúcu správu. Klikneme na tlačidlo Ďalej.
Užívateľ má dve možnosti ako si nastaviť overovaciu metódu. Buď pomocou telefónu alebo emailovej adresy.
Budeme nastavovať overovaciu metódu pomocou emailovej adresy. Pokračujeme stlačením tlačidla Set it up now.
Do prázdneho poľa vložíme alternatívnu emailovú adresu.
Potvrdíme tlačidlo email me.
Dostaneme nasledujúcu obrazovku. Prejdeme do svojho emailového konta.
V prijatých správach nájdeme email od Microsoftu. Skopírujeme kód a vložíme ho do prázdneho poľa. Po stlačení tlačidla Verify budeme mať nakonfigurovanú overovaciu metódu a budeme prihlásení v našom Office 365 konte.
Pri zabudnutí hesla
Pri zabudnutí hesla použijeme hypertextový odkaz, ktorý sa nachádza pod tlačidlom Prihlásiť sa.
Do prvého riadku vpíšeme náš prihlasovací email do Office 365. Do druhého riadku vpíšeme overovací kód, ktorý sa nachádza pod identifikáciou používateľa. Pokračujeme tlačidlom Ďalej.
Zvolíme tlačidlo E-mail. Na našu druhú e-mailovú adresu sa odošle overovací kód.
Kód vpíšeme do prázdneho poľa. Pokračujeme tlačidlom Ďalej.
Budeme požiadaní o zadanie nového hesla. Po vytvorení nového hesla pokračujeme tlačidlom Dokončiť.
Vytvorenie nového hesla sa podarilo úspešne a môžeme pokračovať a prihlásiť sa v portáli Office 365.