Dnes by som Vám rád predstavil svoju hru, ktorá sa volá Maze Runner. V tomto blogu sa dozviete, čo je cieľom hry, s akými objektami sa v nej narába a akým spôsobom hra vlastne funguje.
Popis a cieľ hry
Cieľom hry je v čo najkratšom čase prejsť rôznymi bludiskami. Počas hrania hráč môže zbierať mince a kúpiť si vďaka nim čas alebo väčšiu rýchlosť pohybu, čím dosiahne lepšieho výsledku. Hra končí, keď sa hráčovi podarí prejsť všetkých 10 vytvorených levelov. Medzi levelmi má užívateľ šancu si kúpiť vylepšenia, ktorými si pomôže k lepšiemu výsledku.
Hráč ovláda svojho panáčika pomocou kláves WASD. Hráč sa objaví v každom leveli presne v strede hore bludiska a cieľ je znázornený cieľovou páskou v strede dole bludiska. Na obrazovke sú okrem panáčika hráča a cieľovej pásky aj mince, ktoré sa dajú počas hrania vziať.
Táto hra spadá pod žáner Logické hry – nájsť správnu cestu. Hru môžu hrať ľudia ľubovoľného veku. Tí si môžu porovnať medzi sebou dosiahnuté časy v jednotlivých náročnostiach. Najlepšie časy sa dajú pozrieť v sekcii “Highscores”. Hráč je na hracej ploche sám.
Objekty
Hlavným objektami v hre je bludisko a samotný hráč. Pod bludisko môžeme zaradiť aj mince, ktoré hráč počas hry zbiera, a cieľovú čiaru.
Hráča zastupuje v bludisku jeho panáčik, ktorý má tvar šípky. Ďalšími objektami na obrazovke sú textové objekty.
Textové objekty nám ukazujú priebežný výsledný čas, čas strávený v danom leveli, číslo levelu a počet nazbieraných mincí.
UI hry
Na začiatku sa užívateľ ocitne v hlavnom menu hry, z ktorého sa môže dostať ďalej k výberu náročnosti alebo k inštrukciám k hre. Hra pozostáva z troch náročností:
- ľahká (rozmery 5×5 štvorčeka)
- stredná (10×10)
- ťažká (15×15)
Náročnosti sa líšia vo veľkosti bludísk, počtu novo vytvorených mincí, začiatočnej rýchlosti a možnosti si vylepšiť v obchode čas.
Po vybratí náročnosti sa objaví na obrazovke už prvý level.
Po úspešnom zvládnutí všetkých 10 levelov sa dostanete na poslednú obrazovku, ktorá Vám ukáže Váš výsledný čas.
Vývojové prostredie a funkcionalita
Celá hra bola vyvíjaná vo vývojovom prostredí Unity. Bola to pre mňa veľká skúsenosť, pretože predtým som v Unity robil iba raz a to veľmi málo. Avšak pracovať v ňom sa dá veľmi rýchlo naučiť.
V Unity sa dá veľmi dobre pracovať s jednotlivými časťami k hre (obrázky, scripty, zvuky, scény…). Na vytvorenie bludísk, ktoré sú si podobné, sa dajú používať tzv. prefaby (predloha daného objektu). Výhoda prefabov je, že ak použijem tento prefab vo viacerých scénach, tak stačí iba zmeniť tento prefab ana jednom mieste a zmení sa na všetkých scénach.
Prvým krokom vo vytváraní tejto hry bolo spraviť návrh levelov. Návrhy bludísk som vytváral ručne a tie som potom iba nahral do Unity a ďalej s nimi pracoval. Pomocou Unity komponentov som im pridal Collider-y (mantinely), aby panáčik musel prechádzať iba bludiskom a nemohol z neho vyjsť von.
Po pridaní panáčika do bludiska som sa zameral na pohyb po bludisku. Pohyb je zabezpečený pomocou kláves WASD. Panáčik sa pohybuje pomocou menenia pozície bludiska (nie pozície panáčika). Týmto sa dá zabezpečiť, aby pohľad bol stále nad panáčikom.
Po týchto dvoch krokoch nasledovalo pridanie mincí, aby užívateľ mal motiváciu sa niekam posúvať. Keď už však boli tieto veci hotové, na rad prišli ťažšie veci, a to spraviť meranie času.
Počas hrania meriame dva časy, čas strávený v danom bludisku a celkový čas. Tieto časy sme potom schopný zobraziť na obrazovke nad panáčikom. Keď hráč dokončí level, na začiatku ďalšieho levelu sa znuluje iba čas v danom leveli a nie celkový čas.
V tomto blogu ste sa oboznámili s mojou hrou Maze Runner. Na prvý pohľad táto hra nebola až taká rozsiahla, ale pri podrobnejšom skúmaní zistíte, že obsahuje množstvo skriptov, obrázkov a iných vecí.
Hra je dostupná na stiahnutie vo formáte zip. Po rozbalení zip súboru stačí spustiť “Maze Runner.exe” a môžete si začať užívať hranie.