Po dvoch mesiacoch znova prinášame niekoľko najnovších vylepšení, ktoré zavítali do Office 365. Aktualizácie sa dočkali najmä Microsoft Teams, Forms, Outlook či celé prostredie Office 365 na počítačoch Mac. Možno práve tieto novinky vám alebo vašim študentom uľahčia prácu počas dištančného vzdelávania.
Balík Office 365
#1 Podpora pre zariadenia Mac s čipom M1
Aplikácie z balíka Office 365 sú teraz kompatibilné a optimalizované aj pre nové zariadenia Mac, ktoré využívajú čip Apple Silicon M1. Vďaka tejto optimalizácii môžu majitelia týchto zariadení využívať svoje obľúbené Office 365 aplikácie naplno a bez akýchkoľvek obmedzení.

Zdroj: Microsoft
Optimalizovanú verziu si nainštalujete jednoduchým aktualizovaním celého balíka Office 365. Stále však platí, že nové verzie aplikácií sú kompatibilné a plne funkčné aj pre staršie modely s procesormi od spoločnosti Intel.
Viac sa o novinke dočítate v článku „Podpora služby Microsoft 365 a balíka Office 2019 pre Apple Silicon“ od spoločnosti Microsoft.
#2 Vylepšený dizajn aplikácií Office 365 pre Mac
Okrem optimalizácie balíka Office 365 na nové procesory M1, Microsoft zapracoval aj na novom dizajne aplikácií. Redizajn zjednodušil celé užívateľské prostredie a perfektne zapadá do nového prostredia operačného systému macOS Big Sur.

Zdroj: Microsoft
Najväčšej aktualizácie sa dočkal program Microsoft Outlook, ktorý priniesol kompletný redizajn a posúva aplikáciu na úplne novú úroveň. Okrem nového dizajnu je k dispozícii aj prepojenie s účtom iCloud, čo umožňuje efektívne organizovať pracovné a osobné e-maily, kontakty a kalendáre spoločne v jednej aplikácii.

Zdroj: Microsoft
Viac sa o novinke dočítate v článku „Introducing the new Outlook for Mac“ [článok v anglickom jazyku] od spoločnosti Microsoft.
Microsoft Teams
#1 Potláčanie okolitého šumu
Najnovšia verzia aplikácie Microsoft Teams dokáže efektívne redukovať okolitý šum počas prebiehajúcej schôdze. Okrem vašej reči teda nebudú účastníci schôdze počuť žiadne iné zvuky.
Ukážka aktívneho potláčania šumu počas schôdze:
Podobne ako v prípade virtuálnych pozadí, aj k potláčaniu šumu sa využíva umelá inteligencia, čo môže viesť k vyššiemu zaťaženiu počítača. V prípade, že sa jedná o zariadenie so vstavanou batériou, zvýšené zaťaženie môže viesť k rýchlejšiemu vybíjaniu batérie.
Potláčanie šumu má k dispozícii niekoľko úrovní:
– Automaticky (predvolené): Aplikácia rozhoduje o najlepšej úrovni potláčania šumu automaticky.
– Vysoká: Potláča všetok zvuk na pozadí, ktorý nie je reč.
– Nízka: Potláča len rušivé zvuky, ako napríklad ventilátor počítača alebo klimatizáciu. Na rozdiel od vysokej, nízka úroveň prepúšťa hudbu v pozadí.
Novinku je možné nastaviť skutočne jednoducho:
1. Kliknite na váš avatar v pravom hornom rohu a vyberte možnosť Nastavenia
2. V nastaveniach prejdite do časti Zariadenia
3. V časti Zariadenia nájdite položku Potláčanie šumu
4. Vyberte jednu z ponúkaných možností
Hotovo! Potláčanie šumu je teraz aktivované.
Viac sa o novinke dočítate v článku „Zmenšenie hluku na pozadí v aplikácii Teams“ od spoločnosti Microsoft.
#2 Režim Spolu – nové scény
Režim Spolu mení zážitok zo schôdze tak, aby sa účastníci cítili byť bližšie pri sebe aj napriek tomu, že sa každý nachádza na inom mieste. Najnovšia aktualizácia priniesla ďalšie scény, ktoré vytvoria jedinečný zážitok z vašej schôdzky.

Zdroj: Microsoft Tech Community
Do ponuky pribudli menšie miestnosti pre 5 ľudí, ale aj veľké konferenčné sály pre 50 ľudí. Je len na vás, ktorú z možností si vyberiete.

Zdroj: Microsoft
#3 Súkromné miestnosti
Dlho očakávaná novinka konečne dorazila do aplikácie Microsoft Teams. Organizátor schôdze môže po novom vytvárať v schôdzi súkromné miestnosti, kde môže rozdeliť jednotlivých účastníkov.
Rozdeliť ľudí do jednotlivých tímov nie je žiadny problém:
1. Vytvorte schôdzu a pripojte sa do nej
2. Vo vrchnom paneli nástrojov nájdite ikonku Súkromných miestností
3. Zvoľte si počet miestností a spôsob, akým chcete účastníkov rozdeliť (na výber máte manuálne alebo automaticky)
4. Ak ste vybrali manuálne pridávanie účastníkov, jednotlivo rozdeľte ľudí do svojich miestností
5. Keď máte všetkých účastníkov úspešne priradených, kliknite na tlačidlo Začať miestnosti
6. K jednotlivým miestnostiam sa môžete teraz začať pripájať (kliknutie pravým tlačidlom na miestnosť) a komunikovať s účastníkmi v nich
7. V prípade, že chcete miestnosť opustiť a pripojiť sa do druhej, kliknite na tlačidlo Vrátiť
Viac sa o novinke dočítate v článku „Create and manage breakout rooms during class meetings“ [článok v anglickom jazyku] od spoločnosti Microsoft.
#4 Živé hlasovanie počas schôdze
Vylepšenia sa dočkalo aj rozšírenie Microsoft Forms v aplikácii Microsoft Teams. To teraz umožňuje vytvárať živé hlasovania priamo počas prebiehajúcej schôdze.
Živé ankety si nájdu využitie aj vo vzdelávaní, kde môžu slúžiť na rýchly kvíz alebo preskúšanie učiva. Výsledky z ankety je totiž možné priamo vyexportovať, a tak si v tabuľke aplikácie Excel jednoducho zobraziť odpovede vašich študentov.
Novinku je možné vyskúšať veľmi jednoducho:
1. Vytvorte alebo naplánujte schôdzu a prejdite na jej detail
3. V zozname vyberte Forms a pridajte rozšírenie do schôdze
4. Teraz prejdite do časti Ankety (táto časť je prístupná len pre prezentujúceho, vaši študenti preto nebudú môcť ankety vidieť až do spustenia)
5. Vytvorte si novú anketu podľa svojich predstáv a kliknite na tlačidlo Uložiť
6. Anketa je teraz uložená ako koncept a je pripravená na živé spustenie
7. Pripojte sa do danej schôdze a nájdite logo Forms v lište s nástrojmi
8. V postrannom paneli sa vám otvoria uložené ankety, ktoré môžete kedykoľvek počas schôdze spustiť
Hotovo! Teraz môžete tento prvok efektívne využívať na spestrenie online výučby.
Viac sa o novinke dočítate v článku „Poll attendees during a Teams meeting“ [článok v anglickom jazyku] od spoločnosti Microsoft.
Microsoft Forms
#1 Emailové potvrdenie a možnosť stiahnutia odpovedí
Aplikácia Microsoft Forms umožňuje po novom emailové potvrdenie po úspešnom vyplnení formulára. Používateľ tiež dostáva možnosť stiahnuť si výpis svojich odpovedí.
Novinku je možné nastaviť jednoducho:
1. Prejdite na už existujúci formulár či kvíz alebo vytvorte nový
2. Pri úprave formuláru kliknite na tri bodky v pravom hornom rohu a vyberte Nastavenia
3. Prejdite do časti Potvrdenia o odpovedi a zvolte možnosť „Povoliť potvrdenie odpovedí po odoslaní“
Hotovo! Užívateľ si teraz môže svoje odpovede vytlačiť alebo uložiť vo formáte PDF.
Viac sa o aplikácii Microsoft Forms na stránke „Microsoft Forms help & learning“ [stránka v anglickom jazyku] od spoločnosti Microsoft.
#2 Nové možnosti zdieľania
Zdieľať formulár v aplikácii Microsoft Forms je teraz možné aj pre konkrétne osoby, ktoré si v rámci vašej organizácie vyberiete.
Novinku je možné nastaviť jednoducho:
1. Prejdite na formulár a vyberte Zdieľať
2. Prejdite do časti Odoslať a zhromažďovať odpovede
3. Z možností vyberte „Odpovedať môžu konkrétni ľudia v mojej organizácii“
4. Do políčka vypíšte konkrétnych ľudí a výber potvrďte
Hotovo! Na formulár teraz môžu odpoveď len ľudia, ktorých ste vybrali.
Viac sa o aplikácii Microsoft Forms na stránke „Microsoft Forms help & learning“ [stránka v anglickom jazyku] od spoločnosti Microsoft.
Microsoft Outlook
#1 Nové odporúčania pri vyhľadávaní
Keď do vyhľadávacieho poľa v aplikácií Microsoft Outlook napíšete meno osoby, systém automatický vyhľadá aj schôdzky, v ktorých táto osoba figuruje.
Nová funkcia môže byť užitočná najmä v situáciách, kedy si rýchlo potrebujete overiť, či máte s danou osobou čoskoro naplánované stretnutie.
Viac sa o vyhľadávaní dočítate v článku „Find a message or item with Instant Search“ [článok v anglickom jazyku] od spoločnosti Microsoft.
Záver
Veríme, že vás tieto novinky zo sveta Office 365 zaujali a už čoskoro ich využijete pri zjednodušení vašej každodennej práce.